2009-03-12

En liten bit av mitt hjärta...

Usch vad jag skäms...Jag är så fruktansvärt dålig på att uppdatera min blogg.
Kan ju även tillägga att jag har haft svårt att skriva på några veckor eftersom jag har opererat handen.
Sen är det väl inte så mycket som har hänt, har inte kunnat gjort så mycket p.g.a av handen.
Jag har iaf hunnit varit till IKEA 2 ggr på väldigt kort tid. Hittade massa nya fina grejer som förgyller vårat hem.
Igår började jag iaf jobba, en vecka tidigare än vad jag skulle. Men orkade inte vara sjukskriven längre, det var ju så fruktansvärt tråkigt.

Jag är så jävla stolt över mig själv, har snart lyckats gå ner 10 kg(!!!!!!!). Inte långt kvar nu, bara att kämpa vidare. Jag har ju försökt gå ner i vikt förut men inte lyckats, så jag är så himla glad och stolt att jag klarade det. Men 10 kg är bara ett utav delmålen, har ju som sagt ganska mycket att gå ner. Hur jag har gått upp i vikt är ganska enkel matematik: Jag tycker om att äta + hatar att motionera=viktuppgång så klart. Men andledningen till att det funka denna gång jämfört med dom andra gångerna är att denna gången ville jag själv. Det var ingen annan som sa åt mig att jag borde gå ner i vikt. Det var även p.g.a att jag ställde mig på vågen i början på januari och tänkte nu får det FAN vara nog. Problemet jag känner är att jag tycker inte det är så svårt att gå ner i vikt, utan det är att hålla den. Jag tycker även att metoden har varit bra, den har funkat för mig men den kanske inte funkar för andra. Det är även skönt att ha stöd av Johan, för han är också med på den här resan, han har redan gått ner 10 kg, men killar har ju alltid lättare att gå ner i vikt :P
Nästa steg i min lilla viktresa är nog att erkänna hur mycket jag egentligen har vägt.Lite som en alkoholist, erkänna hur mycket man dricker. Men som sagt,det är nästa steg när jag känner att jag trivs lite bättre med min vikt.
Oj nu blev det visst ganska mycket, men det är skönt att lätta på hjärtat ibland.

Ikväll ska jag jobba, vi ska iväg och bowla.*kul*
Undra vad jag ska hitta på nu på dagen, får se vad jag hittar på.


Förhoppningsvis kommer det ett till inlägg inom en snar framtid.
Ha det bra så länge!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Klart ni får.. =)
Puss o kram

Katrin sa...

Uppdatera Amanda!!! =)

Malmkakan sa...

Hej Amanda!

Grattis till dina 10kg! Va duktig du är. Det var ett tag sen jag hörde av dig. Hoppas allt är bra med er!

Hälsa Johan!

Kram, Cissi